Vi tilbyder hjælp til vægttab, med kostvejledning - både online og fysisk!

Vi er kun et opkald væk

86 98 54 35

Persondatapolitik

PERSONDATAPOLITIK FOR PATIENTBEHANDLING VED HINNERUP FYSIOTERAPI & TRÆNING APS

Velkommen som patient på Hinnerup Fysioterapi & Træning ApS
Pakhusvej 3, 1, 8382 Hinnerup
info@hinnerup-fys.dk

I forbindelse med dine behandlinger på klinikken er det nødvendigt, at vi indsamler og behandler oplysninger om dig. Dette dokument forklarer, hvordan dine personoplysninger håndteres.

Hvilke oplysninger behandler vi?

I forbindelse med din behandling noterer vi oplysninger om dine helbredsmæssige forhold, som er nødvendige for journalføringen. Vi er forpligtet til at føre journal efter sundhedslovgivningen, herunder reglerne i autorisationslovens kapitel 6 og journalbekendtgørelsen (bkg. nr. 1090 af 28. juli 2016 om autoriserede sundhedspersoners patientjournaler).

Vi kan også modtage helbredsoplysninger om dig fra andre sundhedspersoner, f.eks. din læge, i henhold til sundhedslovens kapitel 9. Oplysningerne anvendes til at sikre en god og sikker behandling samt til administrative formål, som er nødvendige for behandlingen. Oplysningerne opbevares sikkert og fortroligt. Vi kan også registrere andre oplysninger om dig, f.eks. til afregningsformål, baseret på databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra b og f.

Videregivelse af oplysninger

Som udgangspunkt har vi tavshedspligt om dine helbredsmæssige oplysninger. Vi kan dog videregive helbredsoplysninger internt blandt klinikkens personale, når det er nødvendigt. Videregivelse uden for klinikken sker som regel kun med dit samtykke, men i særlige tilfælde kan oplysninger videregives uden samtykke, f.eks. til din egen læge eller andre sundhedspersoner, jf. sundhedslovens kapitel 9.

Oplysninger, der er nødvendige for afregning, kan videregives til betalingsformidlere for at gennemføre betalingerne. Hvis behandlingen betales af en anden part, som din region eller et forsikringsselskab, videregives oplysninger til dem.

Hvor længe opbevares oplysningerne?

Din journal opbevares i henhold til de tidsrammer, som Styrelsen for Patientsikkerhed fastsætter. Dette er typisk 5 år fra det sidste notat i journalen, jf. journalbekendtgørelsens § 15, stk. 2. I særlige tilfælde kan journalen opbevares længere. Oplysninger til afregning opbevares så længe det er nødvendigt for afregning og bogføring.

Dine rettigheder vedrørende oplysningerne

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, vi har registreret om dig. Hvis du mener, der er fejl i din journal, kan du anmode om at få lavet en tilføjelse. For oplysninger, der ikke er en del af patientjournalen, har du ret til at få rettet eller slettet ukorrekte oplysninger.

Du har også ret til at anmode om, at vi ophører med at behandle visse oplysninger, hvis det ikke længere er nødvendigt for behandlingen.

Klage

Hvis du er utilfreds med, hvordan vi behandler dine personoplysninger, kan du indgive en klage til Datatilsynet:
Borgergade 28, 5. sal, 1300 København K
Du kan finde flere oplysninger på www.datatilsynet.dk

Tilsyn med sundhedslovgivningen foretages af Styrelsen for Patientsikkerhed. Du kan finde kontaktoplysninger på www.stps.dk.

Book tid med det samme

bubble